Wij zetten reisvaccinaties via vaccinatiepunt
Vaccinatiepunt is gespecialiseerd in het verstrekken van reizigersvaccinaties aan individuen die zich voorbereiden op internationale reizen. Ons doel is om reizigers de best mogelijke zorg en voorbereiding te bieden, waarbij wij ze helpen gezond en veilig op hun bestemming aan te komen.
Gaat u op reis? Dan is het verstandig u goed voor te bereiden, ook wat betreft uw gezondheid. In veel landen in de wereld heersen andere hygiënische omstandigheden. Er komen soms andere infectieziekten voor en u heeft daar vaak een ander voedingspatroon dan thuis. Bovendien komt u, ook in het beste vijf sterren hotel, in contact met de lokale bevolking waardoor bepaalde ziektes kunnen worden overgebracht.
Vaccinatiepunt is aangesloten bij het LCR, en de adviezen die reizigers bij Vaccinatiepunt krijgen, zijn gebaseerd op de landelijke richtlijnen van het LCR (Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering).
Afhankelijk van de bestemming, persoonlijke gezondheid en reis- en verblijfsomstandigheden van de reiziger kan er een advies ontstaan dat enigszins afwijkt van het advies dat een andere reiziger met een vergelijkbare, of zelfs dezelfde reisbestemming krijgt. Omstandigheden in de wereld veranderen snel en dit geldt ook voor de malaria-situatie. Resistentie-ontwikkeling en uitvoering van muggenbestrijding programma’s hebben beïnvloed op het risico van malaria en dus ook de adviezen die aan de reizigers gegeven moeten worden.
Voor het voorkomen van ziekten is alleen vaccinatie of het innemen van geneesmiddelen vaak niet voldoende. Om uzelf optimaal te beschermen, dient u in het buitenland een aantal leefregels in acht te nemen die gericht zijn het minimaliseren van het besmettingsrisico. Tijdens het reizigers-spreekuur kan de verpleegkundige (telefonisch) informatie geven over maatregelen die genomen kunnen worden om niet ziek te worden. Voor een persoonlijk advies is het noodzakelijk een afspraak te maken via de website.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.